dinsdag 23 september 2014

De oplossing

Haha, neeeee!
Het was niet ome Joop!
Al moet ik toegeven dat, terwijl ik de foto nam van die onderdelen, de gedachte ook bij mij opkwam.
Of jullie de figuur (her)kennen is maar de vraag.
Het is Wallace van Wallace en Gromit.
Engelse animatiefiguren van klei.
Er zijn verschillende films van.
Wallace is een uitvinder met een hond.
De hond staat nu dus op de pennen.
Het duo vormt een cadeau voor een zoon van mijn breivriendin.
Het is een verrassing, ook voor haar, dus nu maar hopen dat ze het zo druk heeft dat ze dit blog niet bezoekt.
Het patroon van Wallace en Gromit is van Alan Dart.
Inmiddels helaas niet meer te koop via zijn webshop.
Alan Dart is een Engelse ontwerper die van bijna elke Britse TV-serie wel breipatronen van de poppen heeft gemaakt.
In de originele Simply Knitting staan ook patronen van hem, helaas niet in de Nederlandse versie Simply Breien...erg jammer.





                                         groetjes Pauline


11 opmerkingen:

  1. Oeps, dat had ik dus niet goed geraden.... Wallace en Grommit ken ik niet, ik moet maar eens gaan Googelen ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, hij lijkt sprekend! Ik ken de films wel, ze zijn erg knap en leuk gemaakt!
    Ik ben benieuwd naar de hond. Je maakt er wel weer een fantastisch cadeau van, petje af!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet goed geraden, maar ik ken die kerels dan ook niet. De hond zal ook wel weer de moeite zijn, net zoals deze kerel die je heel knap gemaakt hebt! Je cadeau zal vast succes hebben.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zat er ook naast met Ome Joop maar Wallace en Grommit ken ik dus niet..wel mooi gemaakt weer!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het alleen van horen zeggen, maar het ziet er erg gedetailleerd uit, dus hij zal sprekend lijken :-) Knap werk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw zeg, wat is die goed gelukt. En nu met spanning wachten op het resultaat van de hond. Maar dat zal ook wel zo mooi worden.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaaa! Juist! Wallace!
    Het lag de hele tijd op het puntje van mijn tong, maar de frank wou niet vallen.
    Knap gemaakt, kijk al uit naar de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oww jaaa wallace en grommit.. ben ik fan van, zulke leuke grappige klei animatiefilmpjes!!
    hij lijkt er goed op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken ze niet maar hij ziet er geweldig uit!!! Mooi gemaakt zeg! Dat gaat een geweldige verrassing worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, zag het echt meteen, wat een geweldige wallace!!! Op naar grommit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hij ziet er grappig uit, moet ie naar de tandarts? hahaha
    nou dan zou hij niet zo kiijken denk ik.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen