zaterdag 25 oktober 2014

Omslagdoek/shawl

Weten jullie nog dat ik een mooie bol sokkenwol had gekocht op de handwerkbeurs in Rijswijk?
Er zat een gratis patroon bij van een mooie shawl die je uit die ene bol kon halen.
Ik ben er toen direct aan begonnen en deed er net iets meer dan 2 weken over om hem af te maken.
Erg leuk om te doen!
En zeker niet moeilijk.
Door het kleurverloop was het ook verslavend om mee bezig te zijn.
De shawl is op een rondbreinaald gebreid met verkorte naalden.
Hier ga ik vast nog plezier van krijgen.
De mooie speld heb ik zo'n 8 jaar geleden in Venetië gekocht en vind ik toch leuker dan die speciale shawl-spelden.
De afgelopen week hebben we hier heerlijk herfstvakantie gehad.
Mijn nichtje van 16 kwam 2 nachtjes logeren en wilde graag borduren en breien.
Ik had nog wel een bol en wat naalden over dus is ze begonnen aan een sjaal.
Gewoon 40 steken opgezet en ribbels breien.
Ging prima, nu volhouden! :)




                                                        groetjes Pauline




7 opmerkingen:

  1. Hé wat leuk, weer een project van je nichtje. Mooie kleuren heeft de sjaal, daar gaat ze straks van genieten (maar inderdaad, éérst moet er nog even gebreid worden;-)
    De sjaal die Betsy draagt is ook heel erg mooi, lekker voor de frissere dagen en avonden en die speld kleurt er geweldig goed bij!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi, die sjaal van je bol sokkenwol, heel mooie kleurverloop!
    Leuk dat je nichtje ook aan het breien is geslagen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig sjaal geworden en vind de speld ook erg mooi..leuk dat je nichtje nu ook aan het breien is geslagen!! groetjes Petra O.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke sjaal is dat geworden, vrolijk van kleur, maar ook het patroontje is redelijk eenvoudig lijkt me! Je nichtje heeft de smaak dus ook al te pakken, super!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen