maandag 13 oktober 2014

Zomer truitje

Al is het nu geen tijd meer voor open, oeps, BLOTE ruggetjes, dit truitje is WEL erg leuk!
Al zal ik het naar mijn werk maar niet meer aantrekken...daar vroegen ze de hele tijd of ik het niet andersom had aangedaan!
Haha, maar dat is nu net de bedoeling.
Ik draag het met een topje in de roze kleur eronder, al kan het hartje zomer ook wel zonder.
Ik heb het gebreid met heel dun linnenachtig ( ooit gekregen) garen op naalden 5, daardoor valt het heel soepel. De rood/roze wol kocht ik bij Action.
Mijn breivriendin is ook op dit truitje aan het zweten :) We doen regelmatig een samenbrei-project.
Zij breit van dezelfde klos ( heel voordelig en dubbel plezier ) maar met andere kleuren streepjes.
Het truitje lijkt eenvoudig maar het patroon valt niet mee, al ligt dit waarschijnlijk vooral aan de vertaling.
Het model komt uit Simply breien ( alweer) wat een Engels magazine is.
Maar aangezien ik regelmatig Duitse woorden in de uitgave tegenkom denk ik dat het via Duitsland hier komt. Of hun vertaler bakt er af en toe niets van..kan natuurlijk ook.

                                           groetjes Pauline

3 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een heel leuk truitje!
    volgens mij wil je Betsy voor geen goud meer missen. Nooit geweten dat iemand die zo stil staat zo nuttig kan zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk truitje Pauline. Apart.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een leuk truitje! Ja, vertalingen laten soms wel eens te wensen over, je kan ook altijd mailen naar het tijdschrift misschien en hun op de fouten wijzen. En anders zoek je het een beetje zelf uit zoals jij.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen