donderdag 27 november 2014

Ierse trui

Uit 1 van de oude Ariadnes uit de jaren 70 heb ik deze Ierse trui gebreid.
Ik moest wel de grootste maat nemen anders werd het veel te krap.
Maar dat kan ook aan de wol liggen.
Ik heb nu eenmaal geen groot budget, dus is het weer een acryltje van Zeeman geworden.
Wel lekker goedkoop! Voor 4 euro een trui.
Voordeel is ook dat je het makkelijk kan wassen.
Ik vind hem goed gelukt, ook de V-hals.
En dat was best een beetje lastig want die moest je er met de hand innaaien.
Verder was de trui eigenlijk erg simpel, dubbele gerstekorrel en een eenvoudige kabel.
Ik heb hem op naalden 5 gebreid en het vloog van de pennen.
Met dit koude weer is zo'n lekkere trui wel fijn!

                                          groetjes Pauline

9 opmerkingen:

  1. Wauw Prachtig geworden en vind de kleur ook mooi!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige trui Pauline. Schitterend patroon. Wat was de ariadne toch mooi vroeger. Jammer dat zo'n blad niet meer bestaat. En met de wol van zeeman is toch niets ,is. Ik brei er ook altijd mee. Of van de wibra.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, er is niets mis met acryl van Zeeman of Wibra,mijn opmerking hierover is ook een beetje een tegenreactie op het blog van Blij dat ik brei. Niet iedereen kan het zich namelijk veroorloven dure wol te kopen en naar speciaalzaken te gaan! Ook jammer ja, dat Ariadne niet meer bestaat, maar gelukkig heb ik een hele voorraad oude bladen en een hoop is nog steeds leuk!

      Verwijderen
  3. Prachtige trui! En wat ben je productief!
    Leuk hé, dat zulke "oude" patronen nog steeds zo goed kunnen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat is die mooi!!! ♡♥♡
    Je gaat echt als een speer nu, hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor weinig geld dúbbel plezier: bij het breien én bij het dragen! En natuurlijk is er niets mis met de wol van Zeeman of Wibra, je hebt helemaal gelijk, niet iedere beurs is gemaakt voor duurdere bollen....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is zeker goed gelukt, kun je trots op zijn. En dat voor zo weinig geld! Een super mooie trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je Ierse trui is echt wel prachtig gelukt, met die kabel zo in het midden tussen de gerstekorrel, echt heel mooi! Hier ga je veel plezier van hebben.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, Pauline, dit vind ik nu echt een prachtige trui!
    Ik zou er bijna terug mijn breinaalden vanonder het stof gaan zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen