dinsdag 4 november 2014

Iglo

Er is weer een heel project klaar!
Voor Annemiek van miekscreaties mocht ik weer een patroon proefhaken.
Haar patronen zijn altijd origineel en creatief.
Het leuke is ook dat er meestal wel iets bij te knutselen valt naast het haken.
Ik heb het weer met plezier gedaan.
Voor de iglo heb ik babysoft van Zeeman gebruikt in plaats van katoen.
Zo is het voor mij net wat betaalbaarder en ik had het nog in huis.
De eskimootjes heb ik wel van katoen gehaakt maar gewoon met kleurtjes uit de voorraad.
Het bontrandje is Shiny dat bij Zeeman te koop was, of ze het nu weer hebben weet ik eigenlijk niet.
De iglo wordt na het haken met behanglijm ingesmeerd, mm...met je handen in de smurrie...jakkes.
De mijne was na een dag al droog en het is best stevig geworden!

Ik heb het tafereel op een een sneeuwdeken van Wibra gezet.
Het wak is een stukje blauw papier.
In de avond brandt er licht in de iglo!
In een glazen schaaltje heb ik LED-lichtjes gelegd, dat werkt op batterijen en de lampjes worden niet heet.
Echt een heel sfeervol winters hoekje heb ik dan.
O ja...voor de oplettende kijker...op plaatje 1 klopt er iets niet...rara wat is dat??

                                  groetjes Pauline

19 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk! En, ik heb eens heel goed gekeken en ik denk dat ik het weet, maar misschien is het niet leuk als ik het er direct al bijzet. Dus ik houd het even voor me :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een ontzettend gaaf stel! Helemaal super!
    ik heb alleen wel een beetje medelijden met de vis. Tsja, een haakheks weet hoe ze wollenbslangen, wurmen en kikkers moet vangen, maar de vissen zijn zeker niet behandeld tijdens de cursus :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi....nee joh, deze eskimo leert gewoon een visje zwemmen! :)

      Verwijderen
  3. Wat een kei leuk project. Heel mooi gedaan. Je hebt er een heel mooi plaatje van gemaakt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatjes!
    De vis maakt het plaatje af!
    Wat er niet klopt? Voor mij het formaat van de Eland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fout, misschien klopt de verhouding niet helemaal maar nee, dat is het niet

      Verwijderen
  5. Wat leukkk!!!! Wat een pracht tafereeltje!!
    En wat heb je het weer mooi gedaan met betaalbare materialen.
    Maarreuhhh met je handen in die smurriee??? Jaaaaaaa heerlijk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gatsie...dat was echt een wat minder onderdeel...brrrr, behanglijm...met je handen uitsmeren...aaaargh

      Verwijderen
  6. Dit was zeker en vast fun om te maken, het ziet er echt wel prachtig uit! Maar dat met die behangerslijm, zou er niks anders bestaan om dat mee te doen? Stijfselspray misschien?? Wat er mis is met plaatje 1 is de eland denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk patroon he. Ik ben er nog mee bezig. Jij hebt al hard doorgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig tafereeltje..en ik zou niet weten wat er niet klopt ha ha ha..groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik zou het ook niet weten, wat er niet goed is. het ziet er super leuk uit!
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er schattig uit Pauline. Heel leuk.
    Ik kan ook niet zien wat er niet klopt.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er mooi uit Paulien! Dank je wel voor het proefhaken!
    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Al weer een dag of tien later, is het nu al bekend? Wat er volgens mij niet klopt is dat het visje ondersteboven hangt, wat Angélique ook al noemde. Maar ja, als jij beweert dat het beestje zo leert zwemmen.... ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk! Ik ben het vergeten te vermelden, sorry...soms is het leven iets te druk en te chaotisch.
      Het klopt hoor, dat visje hangt verkeerd om aan de hengel :)

      Verwijderen
  13. Waar vind ik het patroon van de iglo en eskimo's

    BeantwoordenVerwijderen