donderdag 11 december 2014

Hannukah

Eindelijk weer eens berichtje van die verdraaide heksen!
De dagen vliegen voorbij en het bloggen schiet er nogal eens bij in.
Terwijl ik natuurlijk wel altijd druk bezig ben!

Deze keer had ik wat grotere projecten onder handen.
Zo kwam ik op Ravelry een patroon tegen waarvan ik direct wist dat ik dat wilde gaan maken.
Speciaal voor mijn joodse buurvrouw.
Maar aangezien Hannukah ( chanoeka ) op 16 december begint moest ik wel opschieten.
Het is een aardige lap om te breien en ik heb de kandelaar helemaal ingebreid.
Dat had ik al een tijd niet meer gedaan dus zo hier en daar heb ik wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt.
Maar een kniesoor die daar op let, toch?
Want mijn buurvrouw was helemaal door het dolle toen ik het haar vanmiddag gaf :)
Ze heeft het gelijk aan de muur gehangen.
De kaarsjes kunnen eruit gehaald worden en er zitten stokjes in.
Daardoor lijken ze net echt.

En nu door met de volgende kerstverrassingen!

                                                   groetjes Pauline




5 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden en wat een lief gebaar van je Pauline, kan me voorstellen dat je buuf er blij mee was!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat heb je dit geweldig gemaakt! Volgens mij wil jouw buurvrouw noooooooit meer een andere buurvrouw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, superleuk dat de kaarsjes "echt" zijn!
    Ik woon echt midden in de Joodse buurt hier, maar ken het feest eigenlik helemaal niet. Een straat verder staat hier zo een reuze kandelaar, zal toch eens dringend moeten opzoeken hoe het daarmee zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere verrassing heb je gemaakt voor je buurvrouw!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig werk van je dat door je buurvrouw echt wel geapprecieerd wordt, daar doe je het toch voor! Benieuwd naar de andere kerstspullen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen