zaterdag 7 maart 2015

Lang geleden...

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets op ons blog zette....
Erg veel komt er niet echt uit mijn handen momenteel, okay behalve sokken.
Nieuwe verslaving : sokken breien.
Inmiddels bezig met het 10e paar!


Ik heb ze al eens eerder gebreid: de mojo sokken van Donyale Grant.
Je kan ze vinden op Ravelry, een GRATIS patroon, die vlgs mijn dochter DE perfecte sok is.
Ziet er vreemd uit maar eenmaal aan je voet, sluit hij geweldig!
Het garen is van Drops fabel, heerlijk zacht en betaalbaar ( momenteel in de aanbieding).

Mijn dochter van 17 jaar is al zeker ruim 2 jaar ziek. Vele doktersbezoeken, bloedonderzoeken, kinderartsbezoeken....kortom er kwam nooit iets uit. Hulpverleners en school gaan vissen naar psychische oorzaken...is ze depressief...is er thuis iets aan de hand? Grrrrrr....
Een tijdje terug naar een plaatsvervangende huisarts omdat ze maar grieperig bleef en ook direct al haar klachten benoemd van afgelopen jaren.
Deze kijkt ons verbaasd aan: hebben jullie nooit gedacht aan een glutenallergie????!!!
Nou nee?
Inmiddels is het helder: ze heeft een tarwe allergie!
Zo blij dat het eindelijk duidelijk wordt en zo blij dat ze eindelijk weer is begonnen met volledig naar school gaan, ligt niet meer dagenlang op de bank, heeft weer energie, kleur, niet meer altijd buikpijn of misselijk enz enz.
Zodra ze per ongeluk ook maar iets van tarwe binnen krijgt door bv kruisbesmetting is het al mis binnen het uur. En jeetje ik heb nooit beseft in hoeveel voedingsmiddelen tarwe wordt verwerkt.

Terwijl ze weer alle energie terug krijgt heeft ze ook opeens energie om te gaan breien!!!
Jaaa ongelooflijk wat een talent! Deze breide ze nadat ik haar alleen heb geleerd hoe je moet meerderen en minderen:
 Vera de beer van Zijmaakthet. Mijn favoriete ontwerpster!

Inmiddels staat de 2e al op de rondbreinaald. Ze heeft er veel lol in en is hard op weg om een gezonde vrolijke jong volwassene te worden.




5 opmerkingen:

  1. O, wat fijn dat jullie nu eindelijk weten wat het is en je ziet dat het beter gaat!
    En ze is absoluut een talent: dit is echt een prachtige Vera!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn, positief bericht! Zo fijn dat het puzzelstukje opeens op zijn plek valt en het direct beter met haar gaat!
    Haar beer is echt prachtig, zo netjes gedaan!
    Jouw sokken zien er inderdaad zo een beetje apart uit,maar ik geloof onmiddellijk dat ze heerlijk zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De breiheks weet het al, maar tante haakheks is reuze trots op haar! Veel beterschap hoor lieverds!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de oorzaak is gevonden en dat het beter met je dochter gaat...haar beer is Prachtig geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen dat het nu beter gaat.
    Het zit soms in kleine dingen maar je moet het vinden,he...
    Vele groetjes,Nanske.

    BeantwoordenVerwijderen