dinsdag 2 juni 2015

Schaap

Mevrouw Schaap welteverstaan!
Het heeft even geduurd eer ze het daglicht mocht aanschouwen.
Zonder ogen stond ze daar maar te wachten.
Al helemaal gebreid en aangekleed.
En dat terwijl het borduren toch echt in een uurtje gepiept is...
Maar jullie kennen dat vast ook wel, dat juist zulke dingetjes maar blijven liggen en uitgesteld worden.
Eigenlijk hoort ze nog een staf in haar hand te hebben.
Ze is namelijk een herderin.
Iets zegt mij dat ze daarop wel kan gaan wachten tot ze een ons weegt! Haha.
Het arme schaap is een breipatroon van Alan Dart uit de Engelse editie van Simply Breien.
Ik vind dat ze zo uit de boekjes van Beatrix Potter kan zijn weggelopen.
Ze fleurt leuk het hoekje van het raam op in mijn hobbykamertje :)
Ik heb haar gebreid van allerlei resten die ik nog in huis had.
Het was me een werkje maar wel leuk.
Foto's maken viel ook nog niet mee.
Maar zo moet het maar hoor.
En nu verder met het wegwerken van diverse ufo's.....

                                                       groetjes Pauline





4 opmerkingen:

  1. Wat is mevrouw Schaap een schatje geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een pracht van een schaap geworden, zo leuk rechtop helemaal aangekleed met een tof hoedje op, top! Zou je haar toch niet een staf bezorgen? Dan is ze pas echt herderinnetje vind ik!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een geinig schaap!
    Nou, als ik haar zo zie staan, denk ik dat ze ook zonder staf de kudde wel aan kan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Pauline,
    wat is mevrouw schaap heel mooi geworden
    prachtig werk liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen