donderdag 10 september 2015

Apenkop

Het is me gelukt!!
Mijn eigen Jacobus gebreid!
Weekje over gedaan....
Jacobus is een patroon van Zijmaakthet Ik heb het patroon als boekje besteld, dat vind ik toch prettiger dan een pfd-bestand.
De aap is in het rond gebreid op een rondbreinaald, fluitje van een cent.
Als ik dat geweten had...niks geen gepruts met 4 naalden.
En het scheelt inderdaad een hele hoop naaiwerk als je breiwerk klaar is.
Erg leuk patroon!
Toch vond ik Vera( Berry) afwisselender om te breien dan Jacobus.
Maar nu hij af is...die guitige apensnoet...echt erg leuk!
En ze zijn dol op elkaar hoor!
En Jaco kan het ook prima vinden met Kobus die door Esther was gebreid.
(Heel handig trouwens, kon ik af en toe even spieken of ik het goed deed...)
Ik heb het aapje gebreid van supersoft van Zeeman.
Nog niet eens 1 bol nodig gehad!
Zo kom ik natuurlijk nooit door mijn voorraad heen, haha :)

Nu weer verder met mijn andere breiwerk....bijna klaar....


                                                         groetjes Pauline


9 opmerkingen:

  1. Ja.... die lange armen.... dat is natuurlijk niet heel spannend om te breien, dat snap ik wel. Heb je ook bij de gebreide poppen met de armen en benen. Al gaat het dan ook wel weer vrij snel, omdat het weinig steken zijn.
    Wel ontzettend leuk, die apensnoet!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superschattig geworden..die 2 zijn vrienden voor het leven!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattige aap, ziet er zo knuffelzacht uit! Originele kleur ook..
    Wou dat ik zo snel kon breien als jij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De patronen van zij maakt het zijn gewoon de max vind ik, perfect en ik brei ze ontzettend graag, net wat je zegt, geen naaiwerk achteraf, alles in 1 keer klaar. Super gewoon! Vera is bijna klaar en momenteel brei ik ook nog aan Teun de vos, Jacobus wordt mijn volgende project. Hij is supertof geworden, je Jacobus.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!! Ik heb het patroon en ik kan breien, ook rondbreien, maar op de één of andere manier begin ik er niet aan. Haken ligt mij beter. Maar toch wil ik 'm echt nog een keer maken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaaa hij is geweldig geworden!! Zie je nou wel dat je dit ook kan!

    I told you so- I told you so- I tol you so- I told you so *steekt tong uit* *grijns*
    zooooo heerlijk om je gelijk te krijgen hihihihihhihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een schatje! En ook zo lief met de andere knuffels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, Pauline, je hebt de smaak van het rondbreien helemaal te pakken zie ik. Vaag herinner ik me nog iets dat je dat niks voor jou vond!
    Maar kijk, als je dingen probeert, valt het soms tegen, maar soms ook reuze mee. Fijn hé.

    BeantwoordenVerwijderen