dinsdag 1 september 2015

Berie-berie ?

Het lijkt erop dat de haakheksen een ernstig virus te pakken hebben....het Berie,Berie virus!
Het tast zelfs de haakzin aan want er wordt tegenwoordig meer gebreid dan wat anders!
De ene beer na de andere.
Zou het ongeneeslijk zijn??

Het was echt de schuld van Esther hoor....en van Myrthe...het heksenkind.
En de glazen heksenwater hebben er ook vast aan meegeholpen.
In ieder geval, zodra ik in mijn eigen hut zat, na onze vakantie, heb ik per rookpluim een bestelling gedaan voor het patroon van Vera de beer van Zijmaakthet.
Per kerende bezem arriveerde het!

Want ik liet het niet op me zitten...als ZIJ dat allemaal uit hun rondbreinaald konden toveren dan moest ik als volbloed heks, geschoold in de textiele werkvormen, dat toch zeker ook aankunnen?
Heks Esther beweerde van wel.

En dus breide ik fanatiek in slechts 1 week deze beer.
Nee, ik vind het geen Vera.
Misschien als ik het een jurk aantrek, maar nu zeker niet.
Nee, dit is Berry Beer!

Het breien viel me uiteindelijk mee.
Het is wat heen en weer geschuif op de rondbreinaald.
En soms deden mijn vingertoppen er pijn van maar verder geen klachten.
Ik heb Berry gebreid met Tweed van Zeeman.
Ongeveer anderhalve bol, op naald 5.
Er gaat behoorlijk wat vulling in...
En dan ben je daarmee bezig en gaat natuurlijk net de telefoon!
Ja, hee kon je niet even wachten schat? Ik zit net met mijn hand in de kont van een beer.....
Oeps.

Inmiddels heb ik een nieuwe bestelling geplaatst....
Daar kon je op wachten :)
Jacobus de aap MOET ik ook proberen!

                                                    groetjes Pauline


9 opmerkingen:

  1. O wat een schatje. Knap hoor, ik houd het bij haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed gedaan!!! Zie je nou wel....dat kan je wel *steekt tong uit*.
    Ik ben inmiddels met mijn 6e bezig hihihihihii.
    Jacobus is ook erg leuk om te doen....moet wel want ik zit al op meer dan 10 stuks....ik vind dingen snel saai...behalve deze patronen....zou Annita van Zijmaakthet stiekum een breiheks zijn die in haar pot heeft staan roeren waar wij nu de dupe van zijn?? hahahahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is ie leuk. Zal ik dan toch ook maar? Nee eerst 600 andere dingen afmaken. Jacobus of Saar is hier wel klaar, maar er staat er nog 1 in bestelling.
    Succes met 't berieberie virus. :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh wat een Mooie lieverdje geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohh, je beer is prachtig!
    Ook al is hij gebreid en dat voor een haakheks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei en is dat besmettelijk dat berie-beriie virus? dan moet ik wel uitkijken, want als mijn Verabeer af zal zijn, heb ik het misschien ook wel te pakken dan. Ja, de patroontjes zijn nu eenmaal besmettelijk en steken aan om er meerdere van te maken, dat is het risico dat je loopt.
    Maar je hebt er dan ook veel plezier van!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, zie maar te weerstaan aan zo'n leuke beer ;-)
    Je hebt HEM (ik vind het ook zeker geen HAAR) mooi gemaakt, knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben al heel lang op zoek naar een breipatroon van een beer. Mijn kleinzoon heeft zo´n beer als jullie berie beer. Hebben jullie dat patroon en zouden jullie dat willen verkopen=
    Of een adres waar ik het kopen kan? Ik hoop van jullie te horen.
    groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben al heel lang op zoek naar een breipatroon van een beer. Mijn kleinzoon heeft zo´n beer als jullie berie beer. Hebben jullie dat patroon en zouden jullie dat willen verkopen=
    Of een adres waar ik het kopen kan? Ik hoop van jullie te horen.
    groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen