maandag 14 maart 2016

Deken

De avonden zijn nog behoorlijk fris!
En dan zitten wij hier graag onder de zelfgehaakte deken op de bank.
Een bont geval van restjes is dat.
Ik heb die in 2014 gemaakt.
In ieder geval lekker warm.
Maar mijn vriend vond hem wel knap gemaakt maar qua kleur niet zo mooi.
Dus tijd voor een nieuwe!
Speciaal voor hem in de kleuren van het nieuwe interieur.
En ik moet toegeven dat dit erg mooi gaat worden!
Veel rustiger en de patronen komen mooi uit.
Dit patroon is in 2014 ook als crochet along uitgebracht, daar moet je maar op googelen als je de Nederlandse versie wil.
Zelf vond ik hem op Ravelry waar hij al langer in het Engels beschikbaar is als pdf.
De "as we go stripey blanket".
En dat is ook erg leuk om te haken, steeds een ander streepje en een andere kleur.
Dan gaat het ongemerkt snel.
Donderdagavond begonnen en nu al een lekker stuk gehaakt :)

                                       groetjes Pauline


8 opmerkingen:

  1. Waar de liefde al niet goed voor is...en ik vind je nieuwe kleur deken zelf ook mooier..heb deze tinten ook in ons interieur en mijn mannetje houdt ook niet van bonte kleuren..Fijne dag!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook zo leuk aan dekens haken: iedere deken wordt anders door de kleuren en de materialen die je kiest. Ik vond dit ook een leuke deken om te haken.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet alleen bij het borduren ga je supersnel zo te zien!
    Het wordt een prachtig deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit gezien in zwart-wit-grijs, maar ik vind het prachtig worden! Heel veel haakplezier (komt vast goed)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind het super mooi in deze kleuren. Past beter bij de mannen hé :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen