dinsdag 8 maart 2016

Distelvink

Ook wel puttertje genoemd.
Een speciaal vogeltje voor ons!
Vroeger hebben we er eentje in een volière gehad.
Een uit de boom gevallen nestje met 3 jonkies was naar mijn ouders gebracht en werd met veel aandacht en liefde verzorgd.
Helaas overleefde alleen het zwakste en kleinste vogeltje uit het nest.
Terug de natuur in kon natuurlijk niet.
Dus heeft het puttertje nog een aantal jaar bij ons gewoond.
En we huilden allemaal tranen met tuiten toen het beestje op een ochtend dood was...
Maar de herinnering is nog levendig!

Extra leuk dus om dit vogeltje te haken.
Alweer een patroon van Annemiek.
Je kan het HIER kopen.

                                               Groetjes Pauline

6 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat een puttertje ook wel distelvink heet! Bijzondere herinnering voor jou en weer een prachtig patroon van Annemiek!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk patroon!bijna net zo mooi als die van Fabritius ;)
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_puttertje_(schilderij)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooierd! Ik wist ook niet dat "Puttertje" zijn 2e naam was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist niet dat ie ook distelvink heette.....voor mij zal het altijd een puttertje heten! Ik zie moeders nog zo met n luciferhoutje in de weer om ze te voeren. Leuk kadootje voor haar verjaardag??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat beeld heb ik ook voor ogen! En vanzelfsprekend heb ik er ook aan gedacht deze vogel aan haar cadeau te geven ;)

      Verwijderen
  5. Ik wist niet dat ie ook distelvink heette.....voor mij zal het altijd een puttertje heten! Ik zie moeders nog zo met n luciferhoutje in de weer om ze te voeren. Leuk kadootje voor haar verjaardag??

    BeantwoordenVerwijderen