donderdag 10 maart 2016

Trots!

Kennen jullie dat?
Dat je met terugwerkende kracht trots op jezelf bent?
Ik had dat gevoel in ieder geval toen ik gisteren op zolder rommelde.
Daar vindt een grote opruiming plaats.
En je kent het vast wel....het ligt er vol met herinneringen aan de kindertijd van mijn drietal.
Allemaal dingen waar ik tot op heden geen afstand van kon doen.
Die kleine garage bijvoorbeeld...daar zie ik nog zo mijn jongste mee spelen alsof het gisteren was..
Of het memoryspel met volgens mij wel 100 kaartjes waarmee mijn dochter me altijd versloeg.
En wat te denken van de dozen vol lego, playmobil en meccano..
Al uitzoekende en sorterende kwam ik ook tassen met poppenkleertjes tegen.
Kijk ,en nu komt die trots om de hoek kijken!
Want wat zijn ze leuk!
Heb ik dat echt zelf gemaakt??
Ja, echt waar...want net als met andere dingen herken je toch best wel je eigen hand.
De poppenkleertjes zijn vrijwel ongebruikt....mijn dochter was snel uitgekeken op haar baby's.
Dus achteraf denk ik dat ik zelf toch diegene was die hier het meeste plezier aan heeft beleefd.
Het is al gauw een jaar of 10 geleden dat ik dit voor haar maakte.
De patroontjes komen uit van die speciale poppenboekjes die nog steeds te koop zijn bij de tijdschriftenhandel.
Een hele hoop setjes heb ik gebreid en genaaid!
En ik weet dat ik die allemaal in een klein geverfd kastje had gedaan.Uren was ik zo voor haar bezig.
Ach, wat zou IK hier vroeger blij mee geweest zijn...
Zo zie je, je projecteert dus dingen op je kinderen, maar dat werkt niet altijd.
Geen nood hoor.Ze komt binnenkort al haar spulletjes uitzoeken en een aantal poppen mogen toch blijven, MET mooie kleertjes....voor wie weet...als ik in de toekomst oma wordt...





                                                       groetjes Pauline

 






7 opmerkingen:

  1. Ja, herkenbaar!Op een andere manier dan, want ik heb geen dochter ;-) Ik heb op zolder nog een pop met kleertjes en die maakte mijn moeder voor mij. Ik heb het ook steeds bewaard, maar of er ooit nog mee gespeeld wordt...
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poppenmoederschap zit blijkbaar niet in genen óf slaat een generatie over?? (en dan kun je je nog uit gaan leven als oma).Úren waren wij zoet, maar ook hier in huis waren de dames er snel klaar mee. Je kunt altijd nog een webshop beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poppenmoederschap zit blijkbaar niet in genen óf slaat een generatie over?? (en dan kun je je nog uit gaan leven als oma).Úren waren wij zoet, maar ook hier in huis waren de dames er snel klaar mee. Je kunt altijd nog een webshop beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou je denken? Misschien hebben onze kinderen wel te veel speelgoed..wij hadden natuurlijk veel minder he.En een webshop is inderdaad een goed idee, gaat vast nog wel eens gebeuren.

      Verwijderen
  4. Wow! Van schatten op zolder gesproken!
    Schitterend is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, die term: "trots met terugwerkende kracht"! :-D Maar zo is het wel en terecht! Wat een prachtige setjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja grappig he? Kon echt bijna niet geloven dat ik die mooie setjes had gemaakt :)

      Verwijderen