maandag 4 april 2016

Jasje

Momenteel ben ik het een en ander aan het opruimen en uitzoeken.
Wat verzamelt een mens veel in 20 jaar!
De zolder ligt vol met de geschiedenis van mijn gezinnetje.
Maar het is tijd om verder te gaan, tijd voor nieuwe dingen.
En dus ben ik een deel van mijn verzameling spullen aan het wegdoen.
Best wel eens goed om jezelf af te vragen welke dingen er nu echt toe doen in je leven en van welke zaken je gerust afstand kan doen.
Oke, een heel verhaal om uiteindelijk bij een babypop uit te komen :)
Ik kan het steeds niet laten...als ik mooie poppen zie dan word ik er gewoon naar toegetrokken.
Vroeger had ik er maar 2...en die zijn niet moeders mooiste meer.
Pluizende, recht overeind staande haren, schele ogen ( met dank aan mijn zusje die de wimpers uittrokken), slappe ledematen...
Mijn dochter overstelpte ik met poppenkinderen..maar tevergeefs.
Ze heeft er amper mee gespeeld.
Maar dat verhaal hebben jullie laatst al gehoord toen ik haar collectie poppenkleertjes tegenkwam.
Zelf kocht ik af en toe ook een pop de laatste jaren.
Sommigen louter voor de sier.
Anderen met de smoes dat ze zo leuk zijn om kleertjes op te passen...
Zo ook deze mooie Chouchou.
Vast een dure pop geweest!
En nog helemaal gaaf...en dat voor 1 euro..
Met batterijen in de rug gaat ze nog echt huilen ook, en krijgt rode wangen.
Maar ja...ik ben 48...
Gelukkig ken ik een kleuter meisje dat aan de verhalen van haar oma te horen WEL een echte poppenmoeder is.
Wat zal ze gelukkig zijn met deze baby...
Gauw heb ik er dus een jasje voor gehaakt.
Want wat extra kleertjes is natuurlijk erg leuk.
Nu nog een mutsje en wat schoentjes en pop is klaar voor een nieuw leven :)
 
                                                  groetjes Pauline


5 opmerkingen:

  1. Nou ja, zeg, een heuse poppenblog! :-)
    Ja, ik heb ook nog poppen op zolder. Ik heb geen dochter. En om nu te wachten op kleindochters... Lastig. Jij hebt een goede plek gevonden voor dit mooie popje, dat geeft vast een goed gevoel!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal ,ik herken mij zelf hier in !
    Ook ik heb nog een hoop poppen en zal best dat jasje na willen haken voor een van mijn poppen kinders .
    Kan je het patroon soms met mijn delen Pauline of waar kan ik het vinden ?
    Wens je nog veel plezier toe met je leuke blog .
    Groetjes ,Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo kun je toch nog even je (poppen)moederhart laten spreken en je even heerlijk uitleven op de kleertjes, terwijl de pop kan uitkijken naar een heerlijk nieuw leven :-) Schattig jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo schattig!
    Lijkt me dat het jasje ook nog voor een echte baby zou kunnen passen.
    Veel succes met het opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen