woensdag 6 april 2016

Vierkantjes...heel veel vierkantjes

Wie had dat ooit gedacht?
Is de ene deken net af of hupsakeetje, de volgende hangt al aan de haak.
En ik maar beweren dat ik geen mens ben voor grote projecten.
Een beetje waar is dat ook zeker wel.
En dat is deels uit zelfbescherming.
Want als ik met iets bezig ben dan wil ik maar 1 ding...dat het AF is!
En dan gooi ik me er met volle vaart in.
Maar ja...de zwart-witte deken was klaar en jongste zoon zei: zo, krijgen we nu allemaal onze eigen deken?
Doe mij dan maar een Mario deken!
Slik!
Ja, joh...tuurlijk!
Het houdt je moeder van de straat he jongen??!
Het patroon had ik al een tijd geleden opgeslagen ( gevonden op Ravelry, maar elke pixelafbeelding kan je gebruiken) Ik gebruik voornamelijk deze foto als voorbeeld  http://atbly6.blogspot.nl/2014/05/presenting-my-mario-afghan.html

Je hebt maar 9 kleuren nodig en het meeste had ik in huis.
Dus maar gelijk aan de slag gegaan...
En zie hier de stapeltjes liggen.
Dat schiet lekker op.
Ik haak een dichte granny want dat is veel mooier dan die open gevallen.
En van het oorspronkelijke patroontje haak ik 3 rondes in plaats van 4.
Dat scheelt wol, tijd en geld.
En het formaat is nog steeds aanzienlijk.
Voordeel van die lapjes is dat je ze snel eventjes tussendoor haakt, makkelijk meeneemt en dat de deken Aan het eind ook gewoon VIERKANT is.

                                        groetjes Pauline

4 opmerkingen:

  1. Ach wat lief! Dat iedereen om je heen je ver van de verveling houdt, hahahaha XD, lijkt bij mij wel! XD
    Gelukkig beleef je er zelf ook nog plezier aan, het wordt leuk! Ben benieuwd hoe lang je er over gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een project! Ik zou alleen al opzien tegen het in elkaar zetten aan het eind. Je doet het niet direct, zo te zien. Wel heel erg lief, je bent vast de beste moeder ever :-)
    Groetjes en veel succes!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Je geraakt nog helemaal deken verslaafd!
    Ik moet deze zeker niet aan mijn oudste laten zien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig Paulien, nooit gedacht dat je zo verslaafd tewerk ging met je projecten (haha)! Ik heb blijkbaar een paar blogjes gemist hier, wat ben je weer actief bezig geweest, al een deken klaar, een hond en een poppenjasje en alweer een deken gestart, toe maar!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen